New York - Toronto - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Janneke Groes - WaarBenJij.nu New York - Toronto - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Janneke Groes - WaarBenJij.nu

New York - Toronto

Blijf op de hoogte en volg Janneke

27 April 2016 | Verenigde Staten, New York



Met de bus naar Toronto
Een nachtzuster naar Canada. Hierdoor ben je geen dag kwijt en scheelt een overnachting. We waren moe van de hele dag lopen. In de bus meteen de ogen dicht gedaan. Ik werd wakker bij de eerste stop. Daarna hetzelfde tot aan de volgende stop. Snel eruit voor een plaspauze en terug in de slaaphouding. Gelukkig kon ik slapen in de bus. En plots was het 5:30 uur. We waren in Buffalo, net voor de grens van Canada. Hier moesten we overstappen op de volgende bus. Helaas vertrok deze pas om 6:45 uur dus het slapen was voorbij. Met een banaan en wat thee
ben ik de tijd doorgekomen.

Eindelijk 6:45, paspoorten bij de hand om de bus in te gaan. De buschauffeur keek alleen naar de voorkant. Nederlanders hebben geen visum nodig om Canada in te komen en mochten zo de bus in.
Tien minuten later zegt de buschauffeur "we gaan de grens over, iedereen wordt gecontroleerd op paspoort en bagage." We moesten de bus uit en naar de douane. Iedereen werd ondervraagd. Marleen en ik gingen apart omdat we op een andere manier terug reizen en op een andere datum. Een norse douanebeambte vroeg waar ik vandaan kwam en of ik alleen reisde. Ik antwoordde dat ik met Marleen reisde en ik moest bij haar gaan staan. We kregen de vragen wat we kwamen doen, hoe lang we bleven en waar we in Amerika naar toe gingen. En zelfs de vraag wanneer we vanuit Amerika terug vlogen. Dit ook weer gehad konden we de bus in op weg naar Toronto.

Ik ben toch wakker en heb nu de tijd om de verslagen te typen.

De eerste stop in Canada is bij de "Niagara Falls". Daar gaan we overmorgen naar toe. Als we in ons hostel aankomen willen we een Tour boeken naar deze prachtige watervallen.
Ik ben een klein beetje lui dus doe ik nog even mijn ogen dicht om de tijd te verdrijven. Internet is in de bus uitgevallen dus een film op Netflix kan ik ook niet kijken. Maar zo erg is dat ook niet. We zijn er bijna. Ik ben benieuwd naar deze stad.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Volg mijn reis naar Australië.

Actief sinds 24 Juli 2015
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 15390

Voorgaande reizen:

15 Juli 2017 - 04 Augustus 2017

Cuba

22 April 2017 - 07 Mei 2017

Malawi 2017

24 April 2016 - 08 Mei 2016

The American dream 2016

27 Juli 2015 - 27 Augustus 2015

Australië 2015

Landen bezocht: