Washington DC - Reisverslag uit Hallwood, Verenigde Staten van Janneke Groes - WaarBenJij.nu Washington DC - Reisverslag uit Hallwood, Verenigde Staten van Janneke Groes - WaarBenJij.nu

Washington DC

Blijf op de hoogte en volg Janneke

01 Mei 2016 | Verenigde Staten, Hallwood

Washington DC

Na een goede nacht ben ik een stuk fitter opgestaan. Ik heb genoten van een heerlijk ontbijt. Pancakes met chocolade, en ik had zelf nog een eitje gebakken. Een goed ontbijt om deze dag door te komen.

Toen ik naar buiten keek werd ik erg verdrietig; het regende. En niet een beetje, heel erg hard. Ik heb een fietstocht gepland staan. Als Nederlander ga ik gewoon fietsen, poncho aan en gaan.
Ik zou er lopend, ongeveer 30 minuten over doen om naar de start plek te gaan. Mmmm zou ik de metro nemen? Daar heb ik niet lang over na gedacht. De metro dus.

Aangekomen bij de fietsverhuur vertelden ze mij dat, ivm het weer, de tour was geannuleerd. Omdat ik niet direct bij hun had geboekt, maar via een andere site, hadden ze mijn nummer niet. Na de Tour zou ik de fiets nog gratis kunnen huren. Het regende niet heel erg hard dus ik heb kunnen regelen dat ik nu de fiets zou meenemen en om 14:30 de fietstour mee zou doen. Die zou wel doorgaan.

Ik op mijn gehuurde fiets gestapt richting Virginia. Daar ligt zowel het Pentagon als een militaire begraafplaats. John F. Kennedy is op deze begraafplaats begraven. Ik was al doorweekt toen ik daar aan kwam. Ik ben langs de graven gelopen. Duizenden witte grafstenen staan daar naast elkaar in een lijn. Heel indrukwekkend. John F. Kennedy had zijn eigen gedenkplaats. Daarbij stonden typische Amerikaanse teksten zoals 'vraag je niet af wat het land voor jou kan doen maar vraag je af wat kun jij voor het land doen.'

Nadat ik langs een aantal graven ben gelopen ben ik terug gegaan naar mijn fiets. Op weg naar het Pentagon. Helaas kon ik de weg niet vinden. Mijn plattegrond was helemaal gescheurd omdat hij nat was. Ik kon er niets meer op vinden. Dan maar terug naar Washington. Ik ben langs de monumenten gefietst die ik gisteren nog niet gezien had. Overal kort stil gestaan en doorgefietst. Het regende pijpenstelen, kreeg koude handen en was al helemaal doorweekt. Het water kwam door de poncho en mijn jas heen. Op naar het Capitool. Helaas stond deze in de stijgers dus niet zo mooi als op Google.
Na ongeveer 2,5 uur heb ik de fiets ingeleverd en ben ik terug naar het hostel gegaan om droge kleren aan te trekken. Ondertussen was het droog geworden.
Met droge kleren de metro naar het Pentagon gepakt. De borden naar het Pentagon gevolgd. Daar aangekomen zag ik alleen maar grote, lange muren. Waar is het Pentagon dacht ik. Blijkbaar is dat zo groot dat dit de muren waren. Jammer dat je dit gebouw niet in zijn geheel kunt zien, te groot. Ik had ook niet heel veel tijd om uit te zoeken of je er naar binnen kon omdat ik naar de fietstour moest. Ook had ik geen tijd om naar het monument van het Pentagon te lopen; deze lag een stuk verderop.

Terug met de metro naar de fietstour, en toen ging het weer mis.
Ik pakte de verkeerde uitgang op het metrostation en wist niet waar ik heen moest. Dan maar zoeken want ik had geen kaart meer. Deze had ik weggegooid omdat hij helemaal kapot was. Ik dacht wel dat ik het kon vinden want dat was me 's ochtends ook gelukt. Echter kwam ik nu van een andere kant, dus een andere uitgang. Ik verdwaalde en ben gaan rondlopen misschien herkende ik iets van vanochtend. Na ongeveer een half uur kwam ik het bord bike and roll tegen. Dit is het bedrijf dat de fietsen verhuurd. Aha daar moet ik naartoe. Uiteindelijk kwam ik om 1445 aan. En ja, je raad het al..... De tour was weg, en ook logisch. Jammer maar helaas it's not my lucky day today. Ik besloot om terug te lopen naar het hostel langs straten waar ik nog niet langs was gekomen. Ik kwam in de winkelstraat van Washington terecht. Ik hoorde muziek en ging kijken. Iemand was op zelfgemaakte trommels, van emmers, aan het spelen. Dit was echt geweldig om te zien. Knap hoe men op deze manier goed klinkende muziek kan maken. De groep Stomp maakt ook muziek met voorwerpen die iedereen kan gebruiken. Daar wil ik in New York naar gaan kijken als ze optreden.
Doorgelopen naar het hostel. Twee deuren verderop is een supermarkt. Even wat boodschappen gedaan voor het avondeten.
Na het eten een film gekeken op Netflix. Hier heb je geen Nederlandse ondertiteling dus ik heb de ondertiteling op Engels gezet. De woorden die ik niet snapte zocht ik op. Zo probeer ik mijn Engelse niveau omhoog te krijgen. Ik ga dit in Nederland proberen vol te houden om zo nu en dan een filmpje in het Engels met Engelse ondertiteling te kijken. Toch wel een leuke manier om Engels te leren.
Morgen ochtend ga ik naar Philadelphia. Ik ben erg benieuwd naar deze stad. Daar verblijf ik maar 1 nacht omdat er niet heel veel te zien is.
Ik ga lekker slapen, jullie worden alweer bijna wakker.

Tot in Philadelphia!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Volg mijn reis naar Australië.

Actief sinds 24 Juli 2015
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 15350

Voorgaande reizen:

15 Juli 2017 - 04 Augustus 2017

Cuba

22 April 2017 - 07 Mei 2017

Malawi 2017

24 April 2016 - 08 Mei 2016

The American dream 2016

27 Juli 2015 - 27 Augustus 2015

Australië 2015

Landen bezocht: