Toronto - Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Janneke Groes - WaarBenJij.nu Toronto - Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Janneke Groes - WaarBenJij.nu

Toronto - Washington DC

Blijf op de hoogte en volg Janneke

30 April 2016 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Een lange zit naar Washington. In New york moest ik overstappen. Ik moest een uur wachten dat was erg lang, ik wilde graag verder slapen.
Mijn knieën deden pijn van het zitten in dezelfde houding. Na 16 uur ben ik in Washington DC aangekomen. Een bus naar het hostel gepakt. De bus kostte 1 dollar, ideaal. In het hostel aangekomen kon ik nog niet in mijn kamer, pas vanaf 3 uur. Ik heb mijn spullen afgegeven en ben met een plattegrond Washington ingegaan. Op naar de National Mall. Daar zijn allerlei gratis musea, veel monumenten, het capitool en het Witte Huis. Veel dingen om langs te lopen. Langs enkele ben ik gelopen, het is een groot complex waar alles bij elkaar in de buurt staat. Morgen fiets ik hier langs met een gids dus wilde niet alles gezien hebben. Fiets ik er niet langs, kan ik er morgen middag nog zelf langs gaan. Wat ik nu al over Washington kan zeggen, geweldig en indrukwekkend. Voor al deze gebouwen, monumenten heb ik geen woorden. Een machtige stad maar ook heel schoon met veel mooie grote gebouwen. Geen wolkenkrabbers. Het is moeilijk om te omschrijven hoe ik hier verbazingwekkend heb rondgekeken, dit had ik niet verwacht van Washington. Het overtreft al mijn verwachtingen.
Ik kreeg veel last van mijn (al geopereerde) knie door de twee lange ritten met de bus en ik denk ook de te lage fiets in Central park. Daarnaast was ik behoorlijk gebroken van de afgelopen twee nachten. Dan voel je sowieso al meer. Ook had ik een blaar op mijn kleine teen waardoor ik anders ging lopen. Deze heb ik maar doorgeprikt al werkte dat maar voor even. Later in het hostel zat er weer vocht in de blaar. Dus maar weer doorgeprikt.
Ik ben terug naar het hostel gegaan. Eerst nog wat eten in de supermarkt gehaald zodat ik vanavond kon koken. Heb zoete aardappel met wortelen en wit vis gehaald. Ik had zin in kip, maar zoals wij dat in Nederland hebben kon ik hier niet vinden. Wel kippenpoten maar daar hou ik niet van.
Terug in het hostel ben ik naar mijn kamer gegaan. Een erg groot, mooi en schoon hostel. Het tegenovergestelde van het hostel in Toronto. Terwijl ik op mijn kamer was er een jongen uit Hongarije binnengekomen. Hiermee heb ik een tijd gepraat waarna ik ben gaan koken. Het eten was goed gelukt, een heerlijk toetje (Griekse yoghurt) na. En uiteraard, net als thuis, een warme kop thee.
Aan tafel zaten veel mensen, overal uit de wereld. Hiermee hebben we gezellig tot een uurtje of tien zitten kletsen. Te moe om nog op te blijven. Ondertussen wel mijn busticket naar Philadelphia en mijn hostel daar geboekt. Maandag zal ik mijn reis vervolgen.
Ik ga nu slapen, morgen de wekker voor de fietstour. Ik ga mijn zadel hoog genoeg laten zetten. Morgen zal ik jullie meer vertellen wat me specifiek opvalt in Amerika.

Adios

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Volg mijn reis naar Australië.

Actief sinds 24 Juli 2015
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 15388

Voorgaande reizen:

15 Juli 2017 - 04 Augustus 2017

Cuba

22 April 2017 - 07 Mei 2017

Malawi 2017

24 April 2016 - 08 Mei 2016

The American dream 2016

27 Juli 2015 - 27 Augustus 2015

Australië 2015

Landen bezocht: