Laatste dag Alice Springs - Reisverslag uit Cairns, Australië van Janneke Groes - WaarBenJij.nu Laatste dag Alice Springs - Reisverslag uit Cairns, Australië van Janneke Groes - WaarBenJij.nu

Laatste dag Alice Springs

Blijf op de hoogte en volg Janneke

16 Augustus 2015 | Australië, Cairns

Vandaag was onze laatste dag in Alice Springs. Dat betekent laatste dag outback en op weg naar de oostkust. Daar staat ons de komende (bijna) twee weken nog een vol programma te wachten. Great barrier reef, withsunday en fraser island.
We moesten voor tien uur uitchecken maar mochten de rest van de dag nog alles bij het hostel gebruiken. Behalve de kamer dan, dat snapte je wel, toch?
Na het ontbijt zijn we het centrum in gelopen daar was een optocht van boten. Vergelijk het met een carnavalsoptocht maar dan anders. Een stuk door het centrum gelopen hebben we een plaatsje kunnen bemachtigen tussen de toeschouwers. Achter de politiewagen liep een kinder drumband. Allemaal aboriginal kinderen. Daarna kwamen er hele dure auto's langs. Ze moesten voor onze neus een drempel op. Zo duur dat er auto's waren die zo laag bij de grond waren dat het iedere keer weer spannend was of de auto's de hoogte wel aankonden. Uiteindelijk lukte het iedere auto, enkele met wat schaven aan de onderkant.
Achter de stoet met dure auto's kwamen boten. Een met piraten een ander met matrozen. Leuke acts maakten ze eromheen. Daar achter kwamen boten waarin mensen liepen, net als in de flinstones. Herinner je het nog?
Na de optocht zijn we richting het reptielen museum gegaan waar we een rondje hebben gelopen. Slangen, krokodillen, gekko's, veranen, hagedissen enzovoort. Wel allemaal de soorten die alleen hier in Australië leven.
Ondertussen was het al 12:30. Tijd voor de lunch. We hadden nog restjes die op moesten. Spaghetti, worstjes en kaas dip. Daar heeft Ruud iets lekkers van gemaakt. Tijd om te relaxen voordat we werden opgehaald. De zon scheen heerlijk bij het zwembad. Daar heb ik een bedje kunnen veroveren waar ik lekker op heb geslapen. Voordat ik het wist was het tijd en..... Ik was een beetje rood. Mijn huid is niets meer gewend na die kou in het zuiden van Australië. En nee ik had me niet ingesmeerd. Had niet in de gaten dat de zon zo fel was. Gelukkig ben ik geen rode kreeft geworden en is het morgen waarschijnlijk bruin.
Nu zitten we op het vliegveld te wachten om te boarden voor de vlucht naar Cairns.
Hoe goed ze controleerden in Melbourne, hoe slecht ze dat deden hier. Ik merkte bij het wegleggen van mijn spullen, bij de handbagage controle, dat er nog een fles zonnebrand in mijn tas zat. Ik heb het er niet uitgehaald. Ik heb de gok gewaagd dat ze het er niet uit zouden halen. En.... ik kreeg mijn tas terug met zonnebrand en al. Ik vind het niet erg hoor, maar wat een verschil.
Volgende keer doe ik hem toch maar voor de zekerheid in mijn backpack.
Nu zit ik in het vliegtuig. We hangen boven de outback. Het is 17.55. Onze vertrektijd is 18:00. Heb jij dat wel eens meegemaakt. Boarding tijd was 17:40 maar half 6 werden we al naar de gate geroepen. Om 17:50 gingen we al naar de startbaan. Nu zijn we ook 10 minuten eerder in Cairns haha,
We hebben beenruimte van heb ik jou daar. Ik kan hier bijna helemaal liggen. Lekker eten aan boord en tussen een geweldige zonsondergang. Van felle kleuren naar de donkere kleuren.
We zijn veilig geland en aangekomen in het mooie en op dit moment donkere Cairns.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Volg mijn reis naar Australië.

Actief sinds 24 Juli 2015
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 15403

Voorgaande reizen:

15 Juli 2017 - 04 Augustus 2017

Cuba

22 April 2017 - 07 Mei 2017

Malawi 2017

24 April 2016 - 08 Mei 2016

The American dream 2016

27 Juli 2015 - 27 Augustus 2015

Australië 2015

Landen bezocht: