Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Janneke Groes - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Janneke Groes - WaarBenJij.nu

Cairns

Blijf op de hoogte en volg Janneke

17 Augustus 2015 | Australië, Cairns

Cairns is weer heel anders dan de zuid kant van Australië en dan Alice Springs. Het is het Salou van Australië. Het ligt aan het strand, overal discotheken. Ons hostel zit naast een discotheek. De hele nacht heb ik gebonk gehoord.
Overdag zie ik hoe groen Cairns is. Overal zijn suikerriet velden. Ook heel logisch dat het hier groen is want de tropische regenwouden liggen hier een stukje verderop.
Zoals ik al zei er komt nog veel meer avontuur op deze reis. Vandaag was het grootste avontuur, al zeg ik het zelf. Mama zei pas nog, jij wil alles gedaan hebben. Dat klopt ook. Wat ben ik gaan doe.....
Springen uit een vliegtuig. Genaamd skydiven, ja je leest het goed, skydiven! Een uur met een busje en we waren op de plek. In het vliegtuig werden we aan onze instructeur vastgemaakt. De zenuwen waren er nog niet echt. Sommigen stonden echt te stuiteren van de zenuwen. Ik ging als eerste in het vliegtuig. Dat betekent dat ik als laatste uit het vliegtuig sprong.
Twintig minuten in het vliegtuig. Deze vloog naar 14000 feest. Dat is ongeveer 3km.
Het was zover. De deur ging open en het springen ging beginnen. Ik zag iedereen voor me uit het vliegtuig springen. Toen kwamen de zenuwen pas. Als een banaan moest je achterover hangen en daar gingen we. Een vrije val van 60 seconden. Ja je leest het goed 1 minuut vliegen door de lucht. Alles werd gefilmd. De vrije val ging super snel je vliegt echt in de lucht. Je hebt helemaal niet door dat dit 60 seconden duurt. Daarna ging de parachute uit. Je krijgt een schok en zweeft in de lucht. Mijn harnas werd losser gemaakt, je zit dan comfortabeler. We maakten enkele swings waarvan ik zelf ook een keer mocht sturen. Voordat we landden, dit duurde ongeveer 4 minuten, had je een heel mooi uitzicht over de natuur hier.
Ik kreeg de opdracht om mijn benen omhoog te doen zodat we ons klaar konden maken voor de landing. En daar zat ik met m'n kont op de grond. Ik heb het overleefd.
Terug in de bus en terug naar Cairns om de foto's en video's op te halen.
Terwijl Judith en ik gingen skydiven heeft Ruud de party city ontdekt. Toen we terug kwamen liet hij ons de stad zien. Daarvoor hebben we eerst de auto gehuurd om dinsdag naar Airlie beach te rijden. We werden aangesproken op straat bij een Tour booking winkel. Daar hebben ze de Tour en de auto voor ons geregeld. Ook hebben we meteen de Tour naar fraser island vastgelegd.
Lekker gegeten bij een restaurant en daarna naar de supermarkt. Even wat lekkers ingeslagen.
Morgen lekker snorkelen in de Great barrier reef. Voor de eerste keer mijn bikini aan deze vakantie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Volg mijn reis naar Australië.

Actief sinds 24 Juli 2015
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 15387

Voorgaande reizen:

15 Juli 2017 - 04 Augustus 2017

Cuba

22 April 2017 - 07 Mei 2017

Malawi 2017

24 April 2016 - 08 Mei 2016

The American dream 2016

27 Juli 2015 - 27 Augustus 2015

Australië 2015

Landen bezocht: