Outback ballooning - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Janneke Groes - WaarBenJij.nu Outback ballooning - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Janneke Groes - WaarBenJij.nu

Outback ballooning

Blijf op de hoogte en volg Janneke

14 Augustus 2015 | Australië, Alice Springs

Gisteren zei ik het al, morgen staat het volgende avontuur op het programma. Natuurlijk moesten we weer vroeg op staan.
5:35 uur werden we opgepikt om via een off Road weg midden in de outback terecht te komen. Daar lag die al, een grote luchtballon. Na instructies wisten wij precies wat we moesten doen om ongelukken te voorkomen. Spannend hoor. Het was koud maar het vuur hield ons warm. Eindelijk stegen we op. Je wordt helemaal meegenomen door de wind. De zon begon al op te komen. We zagen de outback in het donker. Enkele delen die verlicht waren, zoals het vliegveld en de stad Alice Springs, zagen we in de verte liggen. Het werd steeds lichter waardoor we de outback onder ons mandje zagen verschuiven. We gingen steeds hoger. We zagen twee kangoeroes springen, wat gingen die snel.
Diep in de verte staren, de tijd vliegt voorbij. We gingen steeds lager en de daling werd ingezet. Enkele centimeters vlogen we over een verkeersbord. We gingen staan/zitten/hangen in landingspositie waarna we stuiterend landden op een andere plaats in de outback. Nu moest de ballon nog opgeruimd worden. Eerst de mand op de aanhanger. Wij hielden met z'n allen de mand vast en de piloot gaf gas. De ballon ging een stukje omhoog waardoor die op de aanhangwagen belandde. Daarna hebben we die hele grote ballon opgeruimd. Dan merk je pas hoe groot zo'n ding is. Die ballon was ijskoud. Mijn handen bevroren. Nadat de ballon was ingepakt hebben we de vaart afgesloten met een glas champagne.
Terug gekomen in het hostel leek het erop dat we er een hele dag op hadden zitten. Het was pas 9.00 uur. Een wasje gedraaid zodat we met schone kleren naar Cairns af kunnen reizen morgen. Daarna lekker geslapen en gerelaxed aan het zwembad in een heerlijk zonnetje. Dat hadden we verdient, al zeg ik het zelf.
We hebben ook nog wat boodschappen gedaan.
Daar moet ik echt iets over kwijt. Sinds we op de tour aboriginals hebben gezien zien we ze overal. Het zijn net koala's, als je ze eenmaal ziet, zie je ze overal. In de supermarkt lopen er heel veel. Midden in de supermarkt staat politie die alle aboriginals om een id bewijs of iets dergelijks vraagt. Alle blanken mogen doorlopen. Wij hadden een grote tas, waar van alles in kon zitten maar worden niet gecontroleerd. De aboriginals hadden niets bij zich maar werden allemaal ondervraagt. Daar kreeg ik nou echt een akelig gevoel van.
Na een spelletje kaarten was het weer tijd om te gaan slapen. De laatste nacht in Alice Springs. Morgen overdag gaan we nog naar het dorp. Halverwege de middag vliegen we naar Cairns.