Airlie Beach - Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Janneke Groes - WaarBenJij.nu Airlie Beach - Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Janneke Groes - WaarBenJij.nu

Airlie Beach - Cairns

Blijf op de hoogte en volg Janneke

20 Augustus 2015 | Australië, Cairns

Vandaag was geen heel bijzondere dag. We zijn met de auto vertrokken naar Cairns. Dezelfde weg terug als dat we dinsdag heen zijn gereden. Ongeveer 1,5 uur voordat we in Cairns waren zijn we een andere weg in geslagen naar Millaa Millaa. Aan deze weg zijn verschillende watervallen. Toevallig reed ik vandaag het laatste stuk. We kwamen in de bergen. Alsof je in Oostenrijk, Frankrijk of waar dan ook reed. Bochten omhoog en omlaag alle kanten moest ik op sturen. Hoe dichter we bij de watervallen kwamen hoe smaller de wegen. Wanneer er een tegenligger aan kwam moest je de berm in. Anders reed je een beetje midden op de weg. Bij een tegenligger moest je wel goed denken dat je links moest gaan rijden en niet per ongeluk de rechterkant pakken.
Drie verschillende watervallen gezien. Allemaal anders en allemaal erg mooi.
We kwamen op een afdaling van 19 kilometer. Er stond een bord langs de kant " groot crash gevaar". Daar rij je dan. In alle bochten mocht je maar 30 of 40. Dat staat per bocht aangegeven. Links rechts, grote bocht dan een kleine. Haarspeldbochten waren ook van de partij. Alsof ik aan het karten was. Ik deed het wel op mijn gemak, kende de weg niet en vond het ook niet nodig om te crashen. De mensen die hier de weg wel kenden reden achter mij. Ik zag in mijn spiegel 4 auto's dicht achter mij rijden. Gelukkig kwam er een breder gedeelte waar ik even kon stoppen. Deze stukken zijn speciaal gemaakt om mensen er langs te laten. Ik kreeg duimen opgestoken dat ik dat goed deed. Wat zijn ze netjes hier. Daarna ben ik rustig doorgereden en hebben we de bergrit zonder crash overleefd.
We zijn veilig terug in Cairns. Morgen middag vliegen we naar Brisbane.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Volg mijn reis naar Australië.

Actief sinds 24 Juli 2015
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 15368

Voorgaande reizen:

15 Juli 2017 - 04 Augustus 2017

Cuba

22 April 2017 - 07 Mei 2017

Malawi 2017

24 April 2016 - 08 Mei 2016

The American dream 2016

27 Juli 2015 - 27 Augustus 2015

Australië 2015

Landen bezocht: