The Great Ocean Road - Reisverslag uit Toolondo, Australië van Janneke Groes - WaarBenJij.nu The Great Ocean Road - Reisverslag uit Toolondo, Australië van Janneke Groes - WaarBenJij.nu

The Great Ocean Road

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

03 Augustus 2015 | Australië, Toolondo

Maandag morgen, de wekker gaat. Net als iedere maandag ochtend kon ik er niet uitkomen. Vandaag niet om te werken maar om een hele mooie en bijzondere route te gaan rijden.
Als echte backpackers liepen we bepakt en bezakt door Melbourne naar de autoverhuur. Na wat boodschappen bij de Aldi gedaan te hebben zijn we ons vervoer voor de komende dagen gaan ophalen.
Een mooie witte Toyota Corolla waarmee we het avontuur tegemoet gingen. Judith reed als eerste, Melbourne uit en richting The Great Ocean Road. Na ongeveer een uur kwamen we hier aan. De weg langs de oceaan. omhoog, omlaag, bocht naar links en weer naar rechts. Alsof we in Frankrijk, Oostenrijk of waar dan ook in de bergen reden maar dan met een oceaan naast ons. Het waaide behoorlijk en we zagen hoge golven die elkaar in een trap opvolgden. Met open mond hebben we staan kijken. Langs de hele weg waren uitkijkpunten waar we konden kijken. Op sommige punten konden we het strand op waar de golven met schuim en al het zand op gleden. Tijdens de route hebben we kaketoes gezien, maar de koala's blijven uit.

Natuurlijk heb ik ook gereden. Eerst een minuut of tien a twintig. Links rijden is niet moeilijk alleen als je de straat links in moet rijden is lastig. Dus ik ging een stukje spookrijden (het was maar 3 meter). Ik was blij dat ik geparkeerd stond bij een vuurtoren. Daarna heeft Ruud een lang gedeelte geslingerd langs de oceaan. Vanaf Apollo bay heb ik tot aan de Twelve Apostles gereden. Dit ging heerlijk, geen afslagen alleen maar recht voor uit. Nou ja, slinger de slanger dan. Met een lekker gezellig muziekje erbij was de rit zo voorbij. Bij The Twelve Apostles gekomen hadden we een fantastisch uitzicht met een kleine zonsondergang. Ik kan niet uitleggen hoe mooi dit was.

Morgen rijden we het laatste gedeelte van The Great Ocean Road naar Naracoorte.

• 03 Augustus 2015 - 17:24

Ad En Jeanne:

Zo maak je het allemaal mee en jou kennende moet je toch alles geprobeerd hebben, dus ook links rijden. Groetje pa en ma