Aangekomen in Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Janneke Groes - WaarBenJij.nu Aangekomen in Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Janneke Groes - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Adelaide

Blijf op de hoogte en volg Janneke

05 Augustus 2015 | Australië, Adelaide

De laatste dag met de auto. Een dag van lange stukken met mooie uitzichten. Maar de dag begon met een ontbijt op bed. De wekker stond een half uur te vroeg, oude tijd. Ik kon deze woensdag niet uit mijn bed komen, had slecht geslapen omdat mijn lattenbodem een grote lat was. Goed gelezen, een plank. Mijn rug deed pijn maar toch wilde ik niet op staan. Je zou zeggen dat je zo snel mogelijk uit zo'n bed wilt.
Ik gedroeg me als een prinses en kreeg een ontbijt op bed. Je krijgt dus blijkbaar wat je verdient.
We zijn naar de Naracoorte Caves gegaan. Een rondleiding gehad door een van de grotten, genaamd Alexandra Cave. Een mooie grot waar veel kristalpegels aan het plafond hingen maar zich ook opstapelden op de grond doordat er water druppelt van de pegels.
Na de rondleiding begon de trip naar Adelaide. Lange uitgestrekte wegen en velden, er kwam geen eind aan. Links rijden is normaal geworden maar richting aangeven met je rechterhand blijft nog steeds raar. Ineens zijn de ruitenwissers aan terwijl de zon schijnt. Deze misstap blijft grappig. Helaas hadden we de ruitenwissers op andere momenten hard nodig. De weersveranderingen waren niet anders dan de afgelopen dagen.
Voordat we in Adelaide aankwamen hebben we een omweg gemaakt naar de Barosso Valley. Een uitgestrekt wijngebied waar vooral Shiraz werd gebrouwen. Mooie uitzichten vanaf de wegen. In het dorpje Talunda aangekomen dat midden in de Valley ligt, hoopten we hier wat te kunnen proeven of te zien, maar helaas. De wijnvelden staan niet in bloei, het dorp blijkbaar ook niet.
De vallei hebben we achter ons gelaten en we hebben de auto ingeleverd in Adelaide en de trein naar Port Adelaide genomen waar ons verblijf voor de komende vijf dagen is.

Morgen gaan we een wasje draaien en Adelaide in. De stad bezoeken en een Tour naar Kangaroo island boeken.