Malawi dag 12: 03-05-2017 - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Janneke Groes - WaarBenJij.nu Malawi dag 12: 03-05-2017 - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Janneke Groes - WaarBenJij.nu

Malawi dag 12: 03-05-2017

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

03 Mei 2017 | Malawi, Lilongwe

De tweede dag op de Nkoma school. We waren precies om half 8 op school. Blij dat we op tijd waren want dan konden we de ensemble zien. Helaas op woensdag doen ze dat niet.
Samen met mijn twin naar de klas. We begonnen aan de les “life skills.” Wat heb je nodig om je eigen bedrijf te kunnen starten? Hier hebben we verschillende werkvormen gebruikt.
Het was erg druk in de klas en in de school. Daardoor was het erg rumoerig in de klas.
Er zaten ruim 90 kinderen in het kleine klaslokaal.
De les verliep, met het gebruik van de verschillende werkvormen, goed. Daarna het vak Engels.
Ook hier gebruik gemaakt van de werkvormen. Dat ging prima.
Na deze lessen ben ik nog in andere klassen gaan kijken. Daarna samen met Annika een rondje in de omgeving gelopen. De omgeving is hier zo anders dan vorige week in Kalumbu.
Terug in de klas heb ik mijn twin weer even geholpen. Ze geeft twee keer op een dag dezelfde lessen aan twee verschillende groepen.
Na schooltijd zijn we met onze groep en twee leerkrachten door het dorp gelopen. Zij gaven ons een rondleiding. We kwamen bij een universiteit, een privé basisschool met een Nederlandse directeur (helaas was die even lunchen), een middelbare school en een privé middelbare school voor jongens. Op deze school zaten 2 albino jongens. Ze worden hier geaccepteerd zoals ze zijn. Helaas is dat in andere gebieden hier heel anders.
We liepen door het mooie, natuurlijke, heuvelachtige landschap van Nkoma.
Terug op onze school heb ik, met mijn twin, voorbereid voor morgen. Zij moet de lessen zelf geven omdat ze beoordeeld wordt. Daarna hebben we nog enkele borden van nieuwe schoolbordverf voorzien en was het weer tijd om terug te gaan.
Morgen de laatste dag op deze school.
Ik merk dat ik steeds vermoeider ben en dat het daarom ook zwaarder wordt.
Maar ik moet ook zeggen, de tijd vliegt en ik geniet hier ook iedere dag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Volg mijn reis naar Australië.

Actief sinds 24 Juli 2015
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 15301

Voorgaande reizen:

15 Juli 2017 - 04 Augustus 2017

Cuba

22 April 2017 - 07 Mei 2017

Malawi 2017

24 April 2016 - 08 Mei 2016

The American dream 2016

27 Juli 2015 - 27 Augustus 2015

Australië 2015

Landen bezocht: