Malawi dag 9: 30-04-2017 - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Janneke Groes - WaarBenJij.nu Malawi dag 9: 30-04-2017 - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Janneke Groes - WaarBenJij.nu

Malawi dag 9: 30-04-2017

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

30 April 2017 | Malawi, Lilongwe

Jaaaaa, we mochten vandaag uitslapen. Vol goede moed het bed in. Wekker om 9 uur gezet.
Helaas, mijn biologische wekker zei om 6 uur “Janneke, wakker worden.”
Om 8 uur ben ik maar mijn bed uitgegaan. De zon scheen. Mijn zondagse jurk aan omdat ik netjes gekleed in de kerk wilde verschijnen.
Na het ontbijt zijn we naar de kerk gegaan. De Engelse mis, om 7.00 uur begonnen, was nog bezig.
Gelukkig hoefde wij niet zo vroeg in de kerk te zitten. Wij hebben om 10:00 de chichewa mis gevolgd. Enkele dingen werden voor ons vertaald in het Engels.
Er werd veel gezongen en gedanst door verschillende koren; een beetje gospel achtig. De mensen legden al hun gevoel in de liedjes. Met huilen en knielen erbij.
Ook wij werden naar voren geroepen om een liedje te zingen. Wij zongen “It's me my lord”.
Na de mis, die drie uur duurde, gingen we met de bus naar het centrum.
Eerst hebben we pizza gegeten en daarna geld gepind. Dit hadden we nodig voor de handwerkmarkt. Daar werden we van alle kanten belaagd om wat te kopen.
Bij het kopen moesten we flink onderhandelen. Het leek wel een rommelmarkt. Zelf word ik er steeds beter in. Ik heb een sleutelhanger met mijn naam erop gekocht. Die werd ter plekke gemaakt. Heel knap hoe ze dat doen met een beitel.
Daarna, in de volle zon, bij de andere kramen gekeken en wat spullen gekocht. Het was nog geen tijd om naar de bus te gaan. Linda, Anouk en ik hebben nog even wat gedronken en op het terras genoten van de zon.
Morgen is het dag van de arbeid. De scholen zijn dicht. Wij organiseren een sportdag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Volg mijn reis naar Australië.

Actief sinds 24 Juli 2015
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 15309

Voorgaande reizen:

15 Juli 2017 - 04 Augustus 2017

Cuba

22 April 2017 - 07 Mei 2017

Malawi 2017

24 April 2016 - 08 Mei 2016

The American dream 2016

27 Juli 2015 - 27 Augustus 2015

Australië 2015

Landen bezocht: