Malawi dag 10: 01-05-2017 - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Janneke Groes - WaarBenJij.nu Malawi dag 10: 01-05-2017 - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Janneke Groes - WaarBenJij.nu

Malawi dag 10: 01-05-2017

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

01 Mei 2017 | Malawi, Lilongwe

Vandaag mochten we een beetje uitslapen. We vertrokken pas om 7.45 uur.
1 mei, dag van de arbeid, geen school maar sportdag.
Bij het sportveld aangekomen hebben we alle spullen, die we nodig hebben voor onze spellen, opgezet.
Ik had de koffer met t-shirts ( gekregen van “de Brakken” ) bij me. Deze hebben we voor de sportdag uitgedeeld. De kinderen waren er héél blij mee. Het maakte me emotioneel om te zien hoeveel kinderen er blij werden gemaakt met een nieuw shirtje.
Op het voetbalveld (een open zandvlakte met twee doelen van houten palen) hebben we de spellen uitgezet. Annika en ik hadden twee spellen; bal-lepel race en ballonnen kapot trappen. Het was stralend weer. Ieder groepje mocht 12 minuten bij ons de spellen doen. Aan het eind kregen ze een sticker op “the game card” en gingen ze naar het volgende spel.
Wat waren de kinderen vrolijk. Ze genoten volop van alle spellen en deden actief mee. Als (sport)juf stond ik daardoor ook heel erg te genieten.
Aan het eind hebben we met al deze kinderen gezongen en zijn we terug gegaan naar het hotel.
Binnen een kwartier zaten we weer in de bus op weg naar het centrum. Vanuit daar gingen we met de bus naar het oude stadscentrum om naar een stoffenwinkel te gaan. Door een menigte van mensen liepen we naar het winkeltje met allemaal stoffen aan de muur en aan het plafond. Natuurlijk hebben we enkele stoffen gekocht. Lekker Afrikaans.
Tussen de drukte zag ik een blanke man lopen; het was een albino.
Ik ben blij dat deze man gewoon over straat kon en niet vervloekt werd wat je vaak hoort.
Nu lekker rustig in het hotel. Even bijkomen voordat er erg drukke dagen aankomen.
Morgen beginnen we op een nieuwe school. Benieuwd wie mijn nieuwe twin wordt.