Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Janneke Groes - WaarBenJij.nu Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Janneke Groes - WaarBenJij.nu

Toronto

Blijf op de hoogte en volg Janneke

27 April 2016 | Canada, Toronto

Toronto

Vanochtend zijn we in Totonto aangekomen. Ons hostel lag zo goed als naast het aankomstpunt. Een klein hostel midden in China Town. Overal zie je Aziatische restaurants en Aziatische mensen.

Nadat we onze bedden toegewezen hadden gekregen zijn we ons gaan opfrissen. Ondertussen hebben we de Tour naar de Niagara Falls voor morgen geboekt. Nadat we klaar waren zijn we op zoek gegaan naar een bank want we hadden nog geen Canadese dollars. Canadees geld is echt heel mooi. Felle kleuren met bloemen of een duidelijke foto van Queen Elizabeth. De koningin van Het Verenigd Koninkrijk is hier ook koningin.

In het hostel hadden we een stadsplattegrond meegenomen. Hierop stond de route van de city bus gemarkeerd. Deze route zijn we gaan lopen. Het was een dag met een strak blauwe lucht. De zon scheen maar het was ongeveer 8 graden. Een gure wind maakte het koud, vooral wanneer je in de schaduw liep.
We liepen langs grote kerken, oude gebouwen, en hadden uitzicht op de verschillende wolkenkrabbers van Toronto. Een mooie, moderne stad met veel afwisseling in gebouwen. Heel anders dan New York. Je ziet sowieso niet overal de gele taxi's die je in New York alleen maar zag.
Op de route kwamen we bij de St. Lauwrence Market. De grootste markthal van Canada. Binnen waren overal verschillende marktkraampjes met eten maar ook kookspullen en accessoires. Bij de bakkers kon je verschillende smaken bagels kopen zelfs met kaneel en rozijnen. Die wil ik een keer proberen.
In het zuiden van de stad ligt het Ontario meer. Het grootste van Canada. Net vanaf de boulevard ligt Toronto Islands. Kleine eilandjes met een geweldig uitzicht op de skyline van Toronto. Voordat we bij het uitzichtpunt op de stad kwamen stonden daar op het eiland oranje tulpen. Het waren stoeltjes, geschonken door onze koning en koningin. Wat is dat toevallig op Koningsdag.
Vanaf het water kon je de skyline goed zien. Erg mooi. Dit merk je totaal niet wanneer je door de stad loopt. Hierna zijn we het eiland overgestoken naar het strand, waar je op een pier over het meer kon uitkijken. Hierna zijn we terug gelopen naar de boot die weer naar het vaste land vertrok.

Terug in de stad hebben we de route verder gelopen. Langs de boulevard was het genieten van de leuke en gezellige sfeer. Een schone stad. Nergens zie je rotzooi liggen.

De grote bol op de skyline is een baseball stadion. Bij het stadion aangekomen, liepen daar allemaal supporters. De Blue Jays speelden een thuis wedstrijd. Heel Toronto liep uit naar het stadion. Doorgelopen langs de CN tower (350 meter hoog zonder mast) naar het centrum. Daar liepen we langs het mediapark. Grote schotels op de daken om al het nieuws te ontvangen en uit te zenden.
We waren bijna aan het einde van onze route en het is weer etenstijd. Gelukkig kwamen we door een straat met gezellige cafeetjes. Daar hebben we een heerlijke hamburger gegeten. Ondertussen kon je de wedstrijd van de Blue Jays kijken. Op dit moment wordt dat overal uitgezonden.
Na het eten zijn we moe maar voldaan terug gekeerd naar het hostel waar we vroeg zijn gaan slapen. Morgen staat de dag tour naar de Niagara Falls op het programma.