New York the city that never sleeps - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Janneke Groes - WaarBenJij.nu New York the city that never sleeps - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Janneke Groes - WaarBenJij.nu

New York the city that never sleeps

Blijf op de hoogte en volg Janneke

25 April 2016 | Verenigde Staten, New York

New York

Een mooie dag om de toerist uit te hangen. Nadat we met een echte Amerikaanse bagel hadden ontbeten zijn we richting de Brooklyn Bridge gegaan. Een gigantische brug met een mooi uitzicht op de skyline van New York oftewel Manhattan. Vanaf de brug heb ik een glimp op kunnen vangen van het Vrijheidsbeeld. De brug is erg toeristisch. We zijn tot halverwege gelopen en daarna weer terug gegaan om langs de Hudson (de rivier door New york) naar de brug te kijken. Dit is niet zo toeristisch. Vanaf hier zie je de brug met Manhattan op de achtergrond mooi liggen. Pal naast de Brooklyn Bridge ligt de Manhattan Bridge. Ook deze is de moeite waard om te zien. Na wat langs de boulevard gelopen te hebben zijn we de hele Brooklyn Bridge overgelopen en belandden we in Manhattan.

Met de metro zijn we naar de Highline gegaan. Dit is een oude spoorlijn waar nu een park van is gemaakt. Door de lente staat alles in bloei. Nadat we de Highline af zijn gelopen zijn we naar Chelsey Market gegaan. Een soort van markthal met allerlei verschillende soorten winkels. Je kunt er van alles eten en kopen.

Nadat we hier doorheen gelopen waren zijn we met de metro naar Central Parc gegaan. We hadden ondertussen erg honger gekregen. Tijd voor een echte Amerikaanse hotdog. Deze kochten we aan een straatkraampje.
Central Parc is erg groot. Lopend is het niet te doen om dit te bekijken dus hebben we fietsen gehuurd. In Central Parc kun je over de hoofdwegen fietsen. Wijk je hiervan af moet je stukjes lopen. De hoofdwegen bestaan uit, van links naar rechts, een voetgangersbaan, fietsstrook en autostrook. Als fietser rijd je dus midden op de weg. Raar, wennen maar dan lukt het wel. En eigenlijk fietst iedereen overal waar hij/zij wil fietsen.
Ik kon mijn zadel niet verzetten dus ik zat veel te laag maar ach het is maar een park. Dat bleek dus niet. Het park gaat omhoog en omlaag. En niet zo'n beetje ook, het was trappen geblazen. In een heerlijk zonnetje reden we een mooi rondje door Central Park. In het park is een groot meer te vinden. Daarnaast zie je overal gras- en sportvelden. Vooral veel baseball velden. Dit is echt sport nummer 1 in Amerika. Na een grote ronde waren onze benen helemaal verzuurd. We hebben de fietsen ingeleverd en zijn richting Fifth Avenue gelopen. Dit is de winkelstraat van New York met alle grote merken. Parallel aan Fifth Avenue ligt het Rockefeller Centre. Een hoge wolkenkrabber van 68 verdiepingen. Op deze verdieping had je een fantastisch uitzicht over New york. Aan de ene kant ligt het Central park en aan de andere kant het Empire State Building. De zon begon al onder te gaan. Er stonden, rijen dik, mensen. We hadden geen zin om nog 30 tot 45 minuten te wachten tot het donker was, platgedrukt tussen de menigte. We hadden honger en waren moe van de hele dag. Onze benen deden pijn van het lopen en fietsen.
We zijn een lekker hapje gaan eten en daarna terug gegaan naar het hostel. Het was een fantastische dag met heerlijk weer.
Op naar morgen, laatste dag New York, voordat we naar Toronto vertrekken.