Malawi dag 1 en 2: 22-04-2017 - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Janneke Groes - WaarBenJij.nu Malawi dag 1 en 2: 22-04-2017 - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Janneke Groes - WaarBenJij.nu

Malawi dag 1 en 2: 22-04-2017

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

23 April 2017 | Malawi, Lilongwe

Eindelijk na 4 maanden fondsenwerving was het zover. Het vertrek naar Malawi stond voor de deur.
Nog even sporten en de laatste spullen pakken.
De koffer op slot en even controleren of die wel echt op slot zit. O nee hij zit niet op slot en blijft open gaan.... slot kapot. Wat nu? Snel even bellen maar wie? Lenneke proberen. En ja hoor ze had een koffer en kwam deze meteen brengen. Alle spullen overgeladen en toen was ik echt klaar voor vertrek.
In Breda hebben we Coen opgehaald. Zijn trein reed niet verder dan Breda.
Eindelijk in Brussel aangekomen. De hele groep was er.
Inchecken en gaan. Op dat moment kwam ik erachter dat we in Parijs een tussenstop hadden. Ik snapte al niet waarom de vlucht zo lang duurde. In Parijs hebben we een uur stilgestaan. Om mensen uit en in te laten stappen.
Gelukkig hadden ze in het vliegtuig leuke films dus ik kon mezelf wel vermaken.
Na vele uren vliegen, en lekker slapen, kwamen we in Ethiopië aan. We moesten vijf uur wachten op onze vlucht naar Malawi.
Na vier uur vliegen in Malawi aangekomen. We landden vanuit het niets op een landingsbaan, stapten in de volle zon uit en liepen naar de douane. Een formulier invullen en in de rij aansluiten.
Over het werktempo en handig werken had ik al gehoord en dit werd helemaal bevestigd.
Bij het eerste loket moest je je formulier inleveren. Je kreeg een stempel op het formulier. Door naar het volgende loket waar je moest betalen. Euro's? Wij nemen alleen dollars aan (Twee maanden geleden kon een groep wel met euro's betalen.).
Wij hadden geen euro's dus een probleem. Gelukkig konden we in de aankomsthal geld wisselen. Euro's naar kwacha (Malawiaans geld) en daarna kwacha naar dollars.
Dit duurde ontzettend lang dus hebben we ondertussen maar de koffers van de band gehaald. Die lagen allemaal op elkaar. Je moest eerst een koffer van jouw koffer halen voordat je je eigen koffer van de band kon halen. Handig met een lopende band.
Geld wisselen en terug naar het tweede loket. Daar konden we betalen. Weer werd er van alles ingevuld met pen en na 5 minuten mocht ik naar het derde loket. Waar ik de visum sticker kreeg. Dit heeft ongeveer twee uur geduurd. Eindelijk kon ik naar het volgende loket, de paspoortcheck. Na een ogenscan mocht ik doorlopen naar de aankomsthal en was ik legaal in Malawi.
Nu naar buiten en naar de bus. Nee hoor eerst even je koffer open maken voor een controle. Ook dat was natuurlijk goed. Wat heb ik nu te verbergen? Door naar buiten. Daar werden de koffers op het dak geplaatst. Nadat iedereen door de douane was konden we uiteindelijk gaan.
We zagen het echte Afrika(denk ik). Vrouwen die spullen op hun hoofd droegen, slagers langs de weg, kinderen die graan aan het verbouwen waren, mensen op de weg. Koeien als een kudde langs de weg. Teveel om op te noemen.
Na een half uur kwamen we bij ons hotel “our lady of Africa” aan. Koffer uitgepakt, klamboe opgehangen en even gaan lopen met Linda en Anouk. We zitten hier niet verkeerd. Ons complex is afgesloten en wordt bewaakt. Hebben een kok en eten hier iedere dag.
Na het eten mochten we even op internet. Een bombardement van iedereen. Even contact met het thuisfront.
Na het internet half uurtje hadden we een bespreking.
Morgen gaat het beginnen. Half 7 op, half 8 vertrekken, op weg naar de workshop dag.
Dan gaat het beginnen.
Nu even slapen in mijn klamboe zodat ik goed uitgerust van start kan gaan.
Ik heb er heel veel zin in.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Volg mijn reis naar Australië.

Actief sinds 24 Juli 2015
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 15306

Voorgaande reizen:

15 Juli 2017 - 04 Augustus 2017

Cuba

22 April 2017 - 07 Mei 2017

Malawi 2017

24 April 2016 - 08 Mei 2016

The American dream 2016

27 Juli 2015 - 27 Augustus 2015

Australië 2015

Landen bezocht: