Philadelphia en New York - Reisverslag uit Summit, Verenigde Staten van Janneke Groes - WaarBenJij.nu Philadelphia en New York - Reisverslag uit Summit, Verenigde Staten van Janneke Groes - WaarBenJij.nu

Philadelphia en New York

Blijf op de hoogte en volg Janneke

03 Mei 2016 | Verenigde Staten, Summit

Vanochtend op tijd opgestaan om de laatste dingen in Philadelphia te bezoeken. Ik ben naar het park gelopen dicht bij ons hotel. Daar staat het Independence house. Boven in dat huis hangt een grote bel. Vroeger hing daar een andere bel, de Liberty Bell. Dit is het meest bekende symbool van de Amerikaanse onafhankelijkheidsoorlog. Deze bel is te vinden in een klein museum.

Ik ben doorgelopen naar de city hall. Dit is een mooi oud gebouw in het midden van de stad. In het gebouw ligt een groot plein waar je overheen kunt lopen. Het was een uurtje of half elf. Het was koud en regenachtig en er stond een gure wind. Wat kon ik nog gaan doen? Ik kon de muurschilderingen route niet vinden op internet. Wel heb ik op de weg van hostel naar city hall verschillende muurtekeningen Gezien. Ik besloot door de stad te gaan lopen waar ik nog niet was geweest. Op zoek naar muurschilderingen. Ik kwam verschillende muurtekeningen tegen.
Het werd steeds kouder en het begon harder te regenen. Ik ben via onbekende wegen naar het hostel gegaan. Een groep eekhoorns kruisten mijn pad. Ook in Toronto en Washington heb ik deze diertjes veel gezien. In Nederland zie je ze wel eens maar zoveel bij elkaar niet. Natuurlijk moest ik dit even vastleggen. Ik lijk soms wel een Japanner. Gisteren heb ik in de gevangenis gezien hoe Japanners rondlopen. Zij luisteren niet naar de uitleg lopen pratend overal langs. Lezen niets maar alles wat er hangt wordt binnen een seconde gefotografeerd. Daar kom ik nog lang niet in de buurt.

Terug in het hostel ben ik een filmpje gaan kijken. De film was rond half 2 afgelopen. Ik heb mijn spullen gepakt en ben met de metro naar het busstation gegaan.Dit ging sneller dan ik dacht en kwam daar om half 3 aan. Ik heb mijn kaartjes uitgeprint. Ik had de bus van 4 uur geboekt. Nu wist ik dat ieder uur een bus vertrekt naar New York. Ik kon nog een uur gaan zitten wachten of vragen of ik met de bus van 3 uur mee kon. Ik vertelde dat ik een vergissing in de tijd had gemaakt. Ze zouden kijken of er stoelen over waren. Zo ja, dan kon ik mee. Er bleken genoeg stoelen over te zijn dus ik mocht mee. Scheelde mij toch weer een uur wachten.

In de bus heb ik uitgezocht hoe ik bij het hostel kon komen. Ik heb een ander hostel geboekt dan de eerste twee dagen in New York, omdat je bij dit hostel kunt wassen en er moeten echt wat spullen gewassen worden.

Na twee uur kwam de bus aan in New York. Ik heb een metrokaart gekocht en ben naar het hostel gegaan. Tijdens het inchecken bleek dat mijn boeking gratis geüpgraded was. Ik had een 6 persoons kamer geboekt en slaap nu in een 2 persoons kamer. Spullen weg gelegd en meteen verder gegaan. In de bus had ik uitgezocht dat ik de Ferry naar Staten Island kon nemen. Een eiland dat bij New York hoort. Deze Ferry is gratis en zie je Manhattan goed liggen en vaar je langs Ellis Island, waar het Vrijheidsbeeld op staat. Heen in het ligt, terug in het donker dacht ik. En dat klopte ook. Helaas was het slecht weer en erg mistig. Je kon niet de hele skyline zien, veel wolkenkrabbers stonden in de wolken. Wel zag je het Vrijheidsbeeld goed op de heenweg. Hoe donkerder het werd, hoe slechter het zicht. Op de terugweg zag je niets meer goed liggen.
Je bent ongeveer een uur onderweg, heen en terug. Het uitzicht op Manhattan en het zien van het Vrijheidsbeeld duurt geen uur. Ondertussen heb ik de komende dagen gepland. Wat ga ik wanneer doen. Er gaat nog veel gezien worden.
Wanneer ik nog een avond/middag tijd heb als het goed weer is wil ik deze Ferry nog een keer nemen om een veel beter zicht te hebben op het Vrijheidsbeeld en Manhattan. Ondanks het weer was deze tocht de moeite waard.

Terug in Manhattan heb ik de metro terug genomen naar het hostel waar ik dit schrijf. Er is nog niemand in mijn kamer. Dus ik zal geen last van snurkers hebben.
Ik ga zo een filmpje kijken en dan lekker slapen. Morgen staat er weer een groot aantal kilometers op de planning.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Volg mijn reis naar Australië.

Actief sinds 24 Juli 2015
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 15313

Voorgaande reizen:

15 Juli 2017 - 04 Augustus 2017

Cuba

22 April 2017 - 07 Mei 2017

Malawi 2017

24 April 2016 - 08 Mei 2016

The American dream 2016

27 Juli 2015 - 27 Augustus 2015

Australië 2015

Landen bezocht: