Alleen in Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Janneke Groes - WaarBenJij.nu Alleen in Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Janneke Groes - WaarBenJij.nu

Alleen in Toronto

Blijf op de hoogte en volg Janneke

29 April 2016 | Canada, Toronto

Laatste dag in Toronto

Op dit moment zit ik in de bus op weg naar Washington DC. Ik ben net vertrokken vanuit Toronto. De reis naar Washington duurt ruim 16 uur waarvan enkele uren overstaptijd. De reis naar Toronto toe is snel gegaan en met deze busreis verwacht ik dat ook.

Vandaag was ik voor het eerst alleen. Toch wel een raar gevoel nadat je 5 dagen met z'n tweeën hebt opgetrokken.

Ik wilde een goede nachtrust pakken en wat uitslapen. Bij de goede nachtrust ging het gisterenavond al fout. Er was een hoop lawaai in het hostel, de muziek stond kei hard. Hierdoor kon ik niet in slaap komen. Ik heb een film op mijn iPad gekeken en mijn oordopjes in gedaan. Deze hielpen niet tegen het lawaai vanuit de "woonkamer." Ook was het bed niet één van de fijnste. Waar ik gelegen had zat een hele kuil en daardoor lag ik scheef in bed. Verder was het kussen kei hard. Niet het beste hostel waarin ik geslapen heb maar goed het was de laatste nacht.

Uitslapen vanochtend lukte ook niet. De lamellen waren kapot of beter gezegd; een paar lamellen waren eraf. Dus vanaf half zes was het ook niet meer donker in de kamer. Uiteindelijk ben ik rustig opgestaan en heb een lekkere douche genomen. Aan de overkant van het hostel heb ik weer een bagel gekocht. Deze rustig opgegeten en ondertussen gekeken wat ik vandaag zou gaan doen.

Vandaag heb ik het stuk van de route gelopen, die Marleen en ik woensdag niet meer konden afmaken. Het begon bij de winkelstraat van Toronto. Een lange straat met allemaal bekende en onbekende winkels, grote en kleine. Deze straat liep naar de dure wijk van Toronto. Daar zaten alle grote en dure winkelketens.
Aan het einde kwam ik bij het grote museum van Toronto. Een bijzonder gebouw. Ik ben er helemaal omheen gelopen, nog getwijfeld of ik naar binnen zou gaan, maar ik geen Canadese dollars meer wilde pinnen omdat ik weer terug ga naar Amerika en geen Canadese dollars wil overhouden. Aan het einde van het museum begon het universiteiten complex. Wat een geweldig mooi complex, als je daar toch mag studeren. Allemaal oude gebouwen, sommige lijken wel kastelen. Ik heb er rondgelopen en mijn ogen uitgekeken.
Terug op de route kwam ik langs het regeringsgebouw van de provincie. Erg groot, mooi en oud gebouw. Hier waren gratis rondleidingen. Gratis? Dat doe ik, want ik ben Nederlander. Ik kwam om 12:35 binnen. De rondleiding wast 5 minuten geleden gestart. Ieder uur zou er een rondleiding zijn. Ik ben even wat gaan eten en daarna terug gekeerd naar het parlementsgebouw.

Een leuke en interessante rondleiding. Ik merk dat mijn Engels al veel beter is. Ik begrijp meer en kan mezelf ook beter verstaanbaar maken. De komende dagen ben ik niet bang Engels te moeten spreken.

Na de rondleiding ben ik terug naar het hostel gegaan. Ik was zo moe van de rare nacht. Ook wist ik niet wat ik nog zou gaan doen in die korte tijd. Rond drie uur was ik in het hostel. Ik heb een fietstocht geboekt door Washington met gids. Daarna mag ik die hele dag de fiets gebruiken om zelf rond te fietsen. Dat staat zondag op het programma.
Voordat ik de bus in stap moet er nog wel gegeten worden. Ik heb een heerlijke salade op. Mijn Canadese dollars zijn op!!

Ik heb mijn spullen in het hostel opgehaald en ben naar het busstation gelopen. Op naar een nieuwe stad. Toronto was een mooie stad. Aanrader voor mensen die richting Canada gaan.

Op dit moment zit ik op de helft van mijn reis. Al veel ervaringen op gedaan en er gaan er nog veel meer komen.
Welterusten en tot morgen. Ik zal Obama de groeten doen als ik hem zie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Volg mijn reis naar Australië.

Actief sinds 24 Juli 2015
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 15323

Voorgaande reizen:

15 Juli 2017 - 04 Augustus 2017

Cuba

22 April 2017 - 07 Mei 2017

Malawi 2017

24 April 2016 - 08 Mei 2016

The American dream 2016

27 Juli 2015 - 27 Augustus 2015

Australië 2015

Landen bezocht: