The beginning of the American dream - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Janneke Groes - WaarBenJij.nu The beginning of the American dream - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Janneke Groes - WaarBenJij.nu

The beginning of the American dream

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

24 April 2016 | Verenigde Staten, New York

Oost Amerika 2016

Zaventem - New York
Na de aanslagen op Brussel AirPort worden alle auto's gecontroleerd voordat je de luchthaven in rijdt. Hierdoor ontstaan files. Wij extra vroeg vertrokken, half 6 in de ochtend. Marleen moest om 10 uur vertrekken dus ruim op tijd dachten we. Dat bleek ook. Kwart voor 7 waren we op het vliegveld van Zaventem. We liepen door de parkeergarage naar de nood vertrekhal. Van de aanslagen zelf zag je niets terug. Wel stonden overal militairen met geweren.

Voordat je in de vertrekhal kwam stond je in een lange rij.
Voordat we bij de incheckbalies kwamen werden we gecontroleerd. Hier doorheen zijn we doorgelopen naar de incheck balie. Eenmaal bij de balie gebeurde waar ik in Australië op gerekend had. Nu ook wel, maar nog niet bij vertrek. Ik werd ondervraagd. "Waarom vliegt u vanaf België?" Mijn antwoord "omdat het goedkoper is dan vanuit Nederland." "Wat gaat u in Amerika doen? Hebt u wapens bij u? Wat is uw verblijfplaats? Wanneer vliegt u terug? Fijn begin van de vakantie.

Eindelijk door de douane kwamen we bij de gates. Na een drankje van Starbucks zijn we in heerlijke loungebanken gaan liggen. Op Netflix heb ik "Homeland" verder gekeken. De tijd vloog. Uiteindelijk ben ik rond half 10 naar mijn vertrekgate "b05" gelopen.

Ik keek "Homeland" rustig verder. Het werd steeds drukker, iedereen ging al in de rij staan om te boarden. Ik wachtte nog even en toen gebeurde het.....

Ding dong "wil mevrouw Van de Groes zich melden." Huh, hoor ik dat goed, zeiden ze mijn naam? Mijn hartslag ging omhoog. Wat heb ik gedaan? Waarom word ik omgeroepen? Ik naar de grondstewardess. "Mevrouw, mijn naam werd omgeroepen waar moet ik naartoe?" Ik moest mijn boardingpass laten zien en mevrouw zei dat mijn naam niet is omgeroepen. Okee, dacht ik, dan heb ik het verkeerd gehoord. Ging weer verder "Homeland" kijken. De rij was toch nog erg lang. Twee minuten later Ding dong "wil mevrouw Van de Groes zich melden." Zie je nou wel, dat is echt mijn naam. Bonk bonk bonk, mijn hart ging tekeer. Ik weer langs de rij gelopen naar een andere grondstewardess, degene die het vragenvuur op mij afvuurde bij de incheckbalie. "Nee hoor uw naam is niet omgeroepen" zei ze. "jawel" was mijn antwoord, "en vijf minuten geleden ook al, toen werd ik ook terug gestuurd." "Ik weet het niet" zegt ze, "ga maar gewoon in de rij staan." (Rij 3, volgens mij moest iedereen daar)
Ik dacht wat moet ik nu doen. Dat zag ze aan mij en ik mocht met haar (rij 2) waar niemand stond, door lopen en bij een balie moest ik het opnieuw vragen. Daar werd ik geholpen. Mijn woorden waren weer "mijn naam is omgeroepen". Paspoort laten zien en mevrouw zegt "ik heb iets voor jou." Voor mij? dacht ik, wat dan? Bonk bonk bonk het hart ging nog steeds tekeer. Ze pakte een envelop en haalde daar een kaartje uit. Dat kaartje is voor de business class op het vliegveld.

Op de terugweg mag ik in de lounge van United. Ik was door de luchtvaartmaatschappij uitgekozen. Was ik daar nou zo van geschrokken? Met een grote lach liep ik naar het vliegtuig.

Over twee weken ga ik dat pasje gebruiken. Ben heel benieuwd hoe dat is tussen de zakenmensen. Wat kan ik daar verwachten. Ik ben erg benieuwd.

Nu op weg naar the city that never sleeps. Op dit moment ziet mijn schema er als volgt uit
- maandag en dinsdag New york
- Woensdag, donderdag en vrijdag Toronto (eventueel zaterdag wanneer ik het er erg naar mijn zin heb)
- Zaterdag en zondag Washington
- Maandag Philadelphia
- Dinsdag woensdag donderdag en vrijdag New york
- Zaterdag united lounge en terug vlucht naar Zaventem
- Zondag aankomst Zaventem

In New york aangekomen ben ik op zoek gegaan naar een bus. Men vertelde me dat we beter de trein en metro naar Brooklyn konden nemen. Toen Marleen, eerder dan verwacht, in New York aankwam hebben we meteen de trein genomen. Op het centraal station hebben we de metro gepakt.
We hebben een mooi en schoon hostel. Q4 genaamd. We hebben onze spullen gedropt en hebben de metro naar time square gepakt. Daar wilden we naar de Rockefeller om New York met schemering te zien. Echter moesten we ook nog eten. En wat hadden we honger. Dus gekozen voor het eten en wandelen op time square. Morgen gaan we de Rockefeller op.
Op time square zie je overal lichten, winkels, standbeelden, film figuren, reclameborden, restaurants. Alle gebouwen zijn overweldigend groot. Daartussen ben ik maar klein duimpje. Gaaf om dat te zien. Omdat we onze ogen niet open konden houden, we zijn al ongeveer 23 uur wakker, zijn we snel terug gegaan naar het hostel. Lekker slapen om morgen in de zon te genieten van de rest van deze nu al bijzondere stad.

  • 26 April 2016 - 14:58

    Cor En Ellie:

    Janneke, wat was t weer n spannende start. Dit overkomt jou altijd.
    Het is weer geweldig om je verslag te lezen.

    Geniet geniet geniet van elk moment.

    Gr.vanuit Haps

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Volg mijn reis naar Australië.

Actief sinds 24 Juli 2015
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 15305

Voorgaande reizen:

15 Juli 2017 - 04 Augustus 2017

Cuba

22 April 2017 - 07 Mei 2017

Malawi 2017

24 April 2016 - 08 Mei 2016

The American dream 2016

27 Juli 2015 - 27 Augustus 2015

Australië 2015

Landen bezocht: