Seoul - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Janneke Groes - WaarBenJij.nu Seoul - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Janneke Groes - WaarBenJij.nu

Seoul

Blijf op de hoogte en volg Janneke

27 Augustus 2015 | Zuid-Korea, Seoel

Gisteren was het dan zover we verlieten Australië. Via Seoul terug naar Amsterdam. Een stop van 22 uur in Seoul. We maakten hier een citytrip van.
Hier aangekomen hebben we de bus gepakt naar Seoul. Een tocht van 1,5 uur. In die 1.5 uur hebben we al veel gewoontes meegekregen. Rochelen, slurpen, smakken. Ik kreeg er kippenvel van. Ik snap echt niet dat dat een gewoonte kan zijn.
Ook brand er overal licht. Het leek wel dag. Ze besparen totaal niet op energie.
Na de rit was het zoeken naar ons hotel. Eindelijk gevonden. We hadden een minikamer. Ruud kon er net in staan en ik kon het plafond makkelijk aanraken. Erg benauwd dus de airco aangezet. Ook buiten is het een totaal ander klimaat vergeleken met Australië.
In het kleine bed, met een te korte deken, had ik een belabberde nacht. Maar goed in het vliegtuig naar Amsterdam kan ik genoeg slapen.
Vanochtend op tijd op gestaan om een korte stadswandeling te maken naar het centraal station. We kwamen eerst langs de gammastraat. Hierin waren allerlei kleine winkels. De een voor lampen, de ander voor een behandeling en dan de volgende met deurknoppen, ga zo maar door.
Seoul is een grote maar toch wel mooie stad. Zonder al die lichten heeft het toch wel wat. Met mooie klokkentorens, stadsmuren, paleizen en beekjes.
Op het station hebben we de trein naar het vliegveld gepakt. Deze deed er 43 minuten over.
Op het vliegveld konden we nog heerlijk relaxen.
Nu zitten we in de gate om terug te vliegen naar Amsterdam. Een vlucht van 4 uur (+7 met tijdsverschil). Vanavond om 7 uur ben ik terug in Nederland na een fantastische en onvergetelijke reis.
Op naar volgend jaar....