Terug in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Janneke Groes - WaarBenJij.nu Terug in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Janneke Groes - WaarBenJij.nu

Terug in Sydney

Blijf op de hoogte en volg Janneke

24 Augustus 2015 | Australië, Sydney

Vroeg uit de veren voor onze laatste binnenlandse vlucht. In Brisbane was het om 4:50 aangenaam buiten. Hoe dichter we met het vliegtuig bij Sydney kwamen, hoe dikker de bewolking. Alsof we nog heel hoog boven de grond waren. Op de grond bleken deze wolken erg vervelend te zijn. Het regende flink en het leek er niet op dat het snel zou stoppen. Bij het inchecken in ons hotel bleek dat we gratis geüpgraded waren naar een "kingsize room" op de 13de etage. Met uitzicht op het centrum van Sydney kunnen we niet zeggen dat we verkeerd zitten. We zijn de stad in gegaan. Na een week hadden we onze jas weer nodig. Lekker in de winkels gekeken want er moesten nog wat souvenirs gekocht worden. We kwamen in een mooi winkelcentrum waar ik een foto van wilde maken. Maar ik merkte dat mijn camera niet meer in mijn rugzak zat. Dat werd denken. Waar heb ik deze gelaten? Wanneer heb ik hem voor het laatst gehad? Ik raakte, logischer wijs, in de stress en werd wel wat emotioneel. Terug gegaan naar het hotel om te kijken of hij in mijn rugzak zat en om eventueel telefoontjes te plegen wanneer nodig. Als we door zouden winkelen was ik alleen met mijn gedachte bij de camera. Niets in mijn bagage. Dan maar bellen. De camera kon in de auto van de tour zijn, bij het restaurant en in het hostel. Helaas allemaal negatief resultaat. Gelukkig bedacht ik me dat alle foto's, behalve van afgelopen weekend, op mijn ipad staan. Van dit weekend kan ik de foto's van Ruud en Juud overnemen. Dat is een meevaller. Nu maar foto's maken met mijn telefoon.
We konden eindelijk onze kamer in. Een groot bed, bank, tv, bureau, bad en een balkon met uitzicht op Sydney Centrum.
In dit hotel zit ook een lekker zwembad. Daar zijn we ingesprongen. Bubbelbad aangezet en even heerlijk gerelaxed. Na de duik zijn we terug naar de winkels gegaan. Even geld pinnen. Ik stak mijn pinpas ( dacht ik ) in het apparaat en tikte mijn pincode in. Kon alle menukeuzes maken, maar naar 3x intypen bleek ik mijn creditcard erin gestopt te hebben. Dus deze maar even omgewisseld en geld gepind met mijn betaalpas. Ik kon verder. In de Ugg store wilde ik schoenen betalen met de creditcard. Deze deed het niet meer, geblokkeerd. Dat kon er vandaag ook nog wel bij.
We wilden een gratis tour, ja Nederlanders, door de wijk " the rocks" maken. We waren toch in het centrum. De pas zou ik later wel regelen. het regende nog pijpenstelen dus de tour is erbij ingeschoten en we zijn terug gegaan naar het hotel.
In het hotel heb ik contact opgenomen met mijn moeder. Als ik die toch niet had. Ze heeft alles voor me nagekeken van de verzekering en de bank. Alles kan netjes geregeld worden in Nederland.
Ik ben moe waardoor ik heel chaotisch ben geweest gisteren avond en vandaag. Nu alerter zijn dan kom ik morgen nog wel door. Goed uitrusten in deze " King Size Room"
We Hebben gegeten in een pub op de hoek van de straat. Heerlijk gegeten. Tijdens het eten brak het noodweer uit. Onweer en het stortregende. De pub liep onder water. De kelder liep vol en door de ramen kwam het water naar binnen. Ze hadden dit nog nooit meegemaakt. De brandweer kwam met sirenes aan. Met gasflessen op de rug en gasmaskers. Een beetje overdreven. Uiteindelijk hebben ze niets kunnen doen en zijn weg gegaan. Ook wij zijn terug naar het hotel gegaan. Het zag er namelijk niet uit dat het zou gaan stoppen met regenen. De weg loopt af. Het onweer was gestopt. Verder word ik al de hele avond geplaagd. Of ik een foto wil maken met mijn camera en of ik het eten kan betalen met mijn creditcard. Gelukkig heb ik al gegeten dus hoef ik niet zo te happen.
Vanuit het hotel hoor je over de hele stad sirenes, maar wij zitten droog.
Morgen alweer de laatste dag in Australië. Helaas zal het blijven regenen. Wij als Nederlanders overleven dat ook wel.

  • 24 Augustus 2015 - 14:35

    Jeanne:

    Ik krijg bijna medelijden met je

  • 24 Augustus 2015 - 18:29

    Cor En Ellie:

    We gaan je spannende verhalen missen. Nog n geweldige laatste dag en n veilige reis naar huis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Volg mijn reis naar Australië.

Actief sinds 24 Juli 2015
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 15311

Voorgaande reizen:

15 Juli 2017 - 04 Augustus 2017

Cuba

22 April 2017 - 07 Mei 2017

Malawi 2017

24 April 2016 - 08 Mei 2016

The American dream 2016

27 Juli 2015 - 27 Augustus 2015

Australië 2015

Landen bezocht: