Cairns - Brisbane - Reisverslag uit Petrie Terrace, Australië van Janneke Groes - WaarBenJij.nu Cairns - Brisbane - Reisverslag uit Petrie Terrace, Australië van Janneke Groes - WaarBenJij.nu

Cairns - Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Janneke

23 Augustus 2015 | Australië, Petrie Terrace

Onze laatste dag in Cairns. Wat jammer nou! Nee niet echt, niet mijn stad. Al kun je er wel lekker eten. Voor 15 dollar, dat is 10 euro, een diner inclusief drinken. Je kreeg veel en ook lekker.
Saai he dat we niets op het programma hadden. Nee niet echt, even relaxen is ook lekker.
We hebben eerst de auto terug gebracht en zijn daarna gaan ontbijten. Het was namelijk al elf uur. Daarna zijn we naar de Espanada gelopen. Dit is een groot zwembad midden in het centrum met uitzicht op zee. Het was bewolkt maar toch lekker aan het zwembad gaan liggen. Boekje lezen en kijken naar vechtende meeuwen.
Rond half twee zijn we naar de supermarkt gelopen om verse sushi te halen. Deze maken ze hier vers en kun je meenemen. Op een bankje hebben we deze lekker opgepeuzeld, daarna naar ons motel gegaan waar ze onze spullen opgeslagen hadden. We wachtten op de shuttle bus naar het vliegveld.
Op het vliegveld ingecheckt en zonder problemen door de douane gekomen. Ja ik had mijn zonnebrand in mijn backpack gedaan. Bedankt voor het herinneren.
In het vliegtuig ging alles vlekkeloos totdat de piloot zei dat we niet mochten landen. Ik zie jullie nu denken hoe is dit afgelopen. Ik zal het jullie vertellen. We zijn langzamer richting Brisbane gaan vliegen en hebben aan het eind wat rondjes gedraaid. Een half uur langer duurde onze vlucht. Ik vond het wel spannend na de geschiedenis met Transavia. Maar onze tigerair (hoe goedkoop hij ook is) had genoeg kerosine.
We zijn naar ons hostel gegaan en hebben wat gegeten in de stad. Daarna gaan slapen. Er stond weer een vroege wekker op het programma.