Australian nationaal wine centre - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Janneke Groes - WaarBenJij.nu Australian nationaal wine centre - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Janneke Groes - WaarBenJij.nu

Australian nationaal wine centre

Blijf op de hoogte en volg Janneke

10 Augustus 2015 | Australië, Adelaide

Na weer een ochtend wat langer geslapen te hebben zijn we met de trein naar Adelaide gegaan. Via de Botanische tuinen zijn we bij het wijn centrum van Australië aangekomen. Een gebouw dat aan de buitenkant lijkt op een wijnvat. Bij binnenkomst zag je een enorme wijnkelder. Door het wijn centrum gelopen, waar we veel informatie kregen. We konden wijn ruiken in verschillende stadia. Aan het einde van de self guided tour hebben we een wijnproeverij bezocht. Je kon zelf de wijn uitkiezen en proeven. Helaas kreeg je geen uitleg over de wijnen. Allemaal 3 bodempjes wijn gekozen (dat was al duur genoeg) waar we alle drie van konden proeven. Vieze en lekkere wijnen. Rood, wit, rosé, diner wijn allemaal verschillend.
Hierna een hapje gegeten en daarna door de parken rondom Adelaide gelopen. In Adelaide, maar sowieso in alle Australische steden, hebben ze veel sportgelegenheden in de parken. Voetbalvelden, basketbalvelden, wielerbanen, BMX banen, football velden, cricket velden, fitnesscourts en zelfs hele parcours, tennisbanen. Overal zie je mensen bezig. Na de route rondom Adelaide te hebben gelopen, vonden we dat we een heerlijk diner verdiend hadden. We hebben heerlijk sushi gegeten aan de lopende band. Het eten komt langs en je kan pakken wat je wilt. Wanneer een sushi, die je graag wilt een tijd lang niet langs komt, kun je dit bestellen en wordt het voor je gemaakt. Iedere sushi ligt op een gekleurd bord. Dat bord geeft aan wat je moet afrekenen aan het eind van het diner. Leuke manier om sushi te eten.
Thuis gekomen hebben we nog even gekaart. Uiteindelijk heeft Ruud de pest competitie van West Australië gewonnen nadat ik Victoria heb gewonnen. Vanaf morgen begint er een nieuwe competitie omdat we naar Alice Springs in de staat Northern Territory vliegen. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

• 10 Augustus 2015 - 17:50

Wendy:

Leuke verslagen Janneke!

• 11 Augustus 2015 - 23:01

Kelly:

Aye Mate! Haha wat een super verslagen Jip! Heel leuk! Net alles achter elkaar gelezen, wat een ervaringen al. Ik ben erg benieuwd naar de vast ook prachtige foto's. Nog heel veel plezier meis en geniet ervan! Xxx

• 12 Augustus 2015 - 22:07

Linda:

Leuk om je reis zo te kunnen volgen Janneke!
    Geniet er nog van daar, maar dat gaat vast helemaal goedkomen:)!