Kangaroo Island - Reisverslag uit Parndana, Australië van Janneke Groes - WaarBenJij.nu Kangaroo Island - Reisverslag uit Parndana, Australië van Janneke Groes - WaarBenJij.nu

Kangaroo Island

Blijf op de hoogte en volg Janneke

08 Augustus 2015 | Australië, Parndana

Piep piep, het is 4:45 uur en de wekker gaat. Snel op staan en naar het station waar we om 5:30 uur de trein naar het centrum hadden. In het centrum naar het busstation. Hier stond een vrouw, achter een loket, uitgeslapen te wachten tot ze ons kon helpen.
Kwart voor 7, de bus vertrok naar Kangaroo Island. Na 7 kwartier rijden en 45 minuten met de Ferry zetten we voet aan wal op Kangaroo Island. Het zag er allemaal erg groen en natuurlijk uit.
De bus stopte, net als bij iedere Tour, bij verschillende bezienswaardigheden. Als eerste stopten we bij een eucalyptus destilleerder. Zij maakten van eucalyptus honing, olie, handcreme en ga maar door. Ook werd van de emoe, het eerste beest dat we zagen, verschillende producten gemaakt.
Door naar de zeeleeuwen, die op het strand en in de duinen lagen uit te rusten van een meerdaags voedselavontuur in de zee. Ondertussen zagen we zeeleeuwen van hun avontuur terug keren uit de zee. Eenmaal op het strand aangekomen gingen ze in fotomodel houding (borst vooruit) staan om heerlijk op te drogen.
De bus weer in en door naar een heerlijke lunch, wat ook moet gebeuren.
Het begon kei hard te regenen terwijl wij naar het koala pad reden. Daar aangekomen zagen we kangoeroes en wallebies. Zonder te stoppen zijn we doorgereden naar het pad. Regencapes aan en daar liepen we, in de regen, op zoek naar koala's. Eerst zagen we het bordje, pas op koala's. Maar eindelijk, hoog in de boom, een opgerolde koala. Als ik dat zou doen breekt de tak af. Met goed zoeken zag je ze in verschillende bomen. Koala's slapen 20 a 22 uur per dag waardoor je ze vaak alleen maar ziet slapen, hoog in de bomen. Maar we hadden geluk. Één koala klom vanaf de grond de boom in, dit konden we van dichtbij aanschouwen. Eindelijk, we hebben ze gezien.
Door naar de kangoeroes. Omdat we deze al veel gezien hebben was dit het minst spectaculaire van deze dag. De wallebies (kleine soort kangoeroes) hadden we nog niet gezien. Dat was schattig om deze te zien. Het zijn net grote ratten die springen.
Onderweg naar de volgende stop was de buschauffeur aan het vertellen en ineens stopt hij. Aan onze kant liep een stekelvarken, wij zagen hem nog net lopen. Helaas dook hij snel de struiken in.
We reden langs een groot stuk verbrand bos. Hier in Australië zijn in alle bossen / bergen waar wij geweest zijn verschillende stukken verbrand. Dit komt door de droogte het hele jaar door en de warmte in de zomer. Er is veel onweer, zonder regen, waarbij de bliksem inslaat en de bomen vlam vatten.
De laatste bezienswaardigheden van vandaag waren de bekende rotsen op het eiland. Een partij rotsen die door lava is ontstaan en één die door de golven van de zee is ontstaan. De laatst genoemde rotsen zijn het laatste stuk land voordat Antarctica begint. Bij deze rotsen zag je, op het vaste land, zeehonden liggen en lopen. Je hoorde ze ook blaffen. In de zee hebben we, als klap op de vuurpijl, een groepje dolfijnen zien springen.
We zaten helemaal aan de andere kant van het eiland. We moesten ruim 1,5 uur terug naar de Ferry. Na een lange dag waren we rond half twaalf terug in ons huisje.

Ik kan Kangaroo Island niet anders beschrijven dan geweldig. Een dure Tour maar zeker het geld waar.

• 08 Augustus 2015 - 08:19

Myrna:

Klinkt als een topdag Jip! Leuk om te lezen! Enne die regenponcho staat je enig! Je kan ook alles hebben!