aangekomen in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Janneke Groes - WaarBenJij.nu aangekomen in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Janneke Groes - WaarBenJij.nu

aangekomen in Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Janneke

31 Juli 2015 | Australië, Melbourne

We zijn in Melbourne aangekomen. 31 juli en er komt rook uit je mond. Het is tussen de 5 en 10 graden, geen wolkje aan de lucht.
Melbourne, de stad van de Australian open. We zijn bij ons hotel afgezet. We konden onze kamer nog niet in. Spullen gedropt en zijn gaan ontbijten. Naast het hotel zit een Subway dus daar zijn we even gaan eten. We hebben een plan gemaakt van wat we willen gaan bekijken vandaag en morgen. Met de tips van Jacky en Bram kwamen we heel ver. In het centrum van Melbourne is een free tram zone waardoor je in dat gedeelte alles gratis kan doen. Je hoeft dan maar een klein stukje te lopen. We begonnen met Queen Victoria market. Een grote markthal (ik denk a la Rotterdam) met vlees, vis en kaas. Veel rare dingen gezien zoals hele koeientongen, varkenspoten enz. Maar zijn ook op zoek gegaan naar kangaroo vlees. Dat hebben we natuurlijk gevonden. Buiten nog een overdekt gedeelte met heel veel mooie groenten die er perfect uitzagen. Daarna kwamen we in een gedeelte met allerlei kleding, ambacht, speelgoed enz. Leuk om doorheen te lopen.
Nadat we de hele markt doorgelopen hebben, zijn we naar de tram gegaan. Echte Nederlanders pakken de gratis tram. We zijn richting flinders street station gegaan. Mooi gebouw met 9 verschillende klokken bij de hoofdingang. Na een fotomomentje zijn we doorgelopen naar la hosier, een tip van Jacky, Een kleine zijstraat van de Flinder street met alleen maar graffiti. Heel gaaf om te zien. Er stonden verschillende tekeningen op. Ook was een groepje jongeren graffiti aan het spuiten. Helaas was dit erg amateuristisch. Toen we dit straatje inliepen zag je Melbourne park al liggen. Het park waar de Rod Laver arena staat. Je zou denken dat dit helemaal buiten het centrum lag. Maar nee hoor, het ligt in het centrum. Door een mooi park langs de Yarra River naar het sportpark. Wat een complex. Judith en ik hebben een Tour gemaakt door de arena. Ruud heeft een relax momentje gehad in het café. We kwamen in de kleedkamers van de bekende tennissers. Zij zitten gewoon in dezelfde kleedkamer op houten bankjes. Geen luxe zoals in de voetballerij. Een douche is aanwezig maar het bubbelbad en de sauna zijn ver te zoeken. Waarschijnlijk hebben de belangrijkste spelers deze in het hotel. Er zijn verschillende soorten kleedkamers voor de beste spelers en mindere spelers. Hewitt hoort bij de beste spelers in Melbourne en mag altijd in kleedkamer A zitten.
Door de kleedkamer zijn we naar de persruimte gelopen waar we op de stoelen konden zitten. Dan door de champions walk, naar het centre court waar helaas geen veld in lag. Het leek op het ziggodome. Buiten de twee a drie weken Australian open worden hier veel concerten gegeven.
Bezichtiging van de bekers waar alle winnaars op stonden. Hele leuke en interessante Tour. Nu kunnen we weg uit Melbourne want dit wilde ik zien.
Nee hoor, we zijn naar Shrine of Remembrance gegaan. Een oorlogsmonument van Melbourne. Een monument voor alle Australische en Nieuw-Zeelandse slachtoffers in alle delen van de wereld. We hadden geluk dat we hier om 17:00 (sluitingstijd) kwamen. Met een ritueel en trompet muziek werden de vlaggen gestreken
Vanaf Shrine of Remembrance had je een heel mooi uitzicht over de hele stad.
Ondertussen was het al donker en zochten we onze hotelkamer maar eens op. Nadat we even bijgekomen waren zijn we Mexicaans gaan eten.